Jak wybrać meble biurowe?

Każda większa czy mniejsza firma musi zadbać o PR. PR to nie tylko skomplikowane relacje nadzorowane przez specjalny oddział przedsiębiorstwa. To także siedziba, która jest swoistą wizytówką dla odwiedzających biuro. Biuro musi być przede wszystkim funkcjonalne i przystosowane do potrzeb pracowników, Niestety biura zwykle kojarzą się z małymi boksami, niezwykle surowym wnętrzem. Zupełnie tak, jakby to miały być założenia przestrzenie nieprzyjemne. Nie musi tak być. Da się przecież połączyć meble biurowe z dodatkami, podziałem na odpowiednie strefy. Wtedy można być pewnym, że pracownicy będą czuć się w biurze dobrze, ale nadal będą utrzymywać wysoką wydajność. Jak dobrać recepcję? Jak zaaranżować przestrzeń do relaksu? Jak urządzić gabinety w dużym biurze? Zobaczcie nasz poradnik meblowy. 

 

Recepcja – wizytówka firmy 

Recepcja to właściwie pierwszy kontakt z biurem pracowników i wizytujących. Dlatego tak ważne, by biurko i meble były estetyczne i minimalistyczne. Na środku ściany lub na samych meblach trzeba by umieścić logo firmy. Im prostsza forma, tym lepiej. Recepcja jest o tyle ważna, że musi przyciągnąć uwagę. Można zdecydować się np. na jej oświetlenie specjalnymi światłami, czy po prostu wybrać kolorowe dodatki. 

Meble gabinetowe 

Gabinety to pokoje dla pracowników wyższego szczebla. Przede wszystkim planując biuro – warto zachować jednolity styl w obrębie którego wybieramy meble. Gabinety powinny być eleganckie i przestronne. Najważniejszą ich częścią będzie rzecz jasna wygodne biurko i fotel. O ile biurko dość łatwo wybrać – fotele to niesamowite wyzwanie. Na rynku znajdziemy mnóstwo krzeseł i foteli biurowych, które są reklamowane jako cuda techniki i wygody. Warot jednak przetestować na własnej skórze porządne, skórzane fotele. Meble gabinetowe cechuje wytrzymałość i stonowana stylistyka. Skupiono się w nich przede wszystkim na prostocie. Warto zacząć projektowanie wnętrz gabinetów od zestaw biurko+fotel, a później dobrać wszelkie ewentualne dodatki. Do niektórych firm pasuje nieco bardziej odważny styl. Jeśli prowadzimy biuro projektowe czy działalność związaną z szeroko pojętą sztuką czy wzornictwem – warto pochwalić się nieco bardziej awangardowymi wnętrzami. 

Strefa konferencyjna 

 

Strefa konferencyjna to nic innego, jak sale konferencyjne na większą liczbę osób. Tutaj nie ma filozofii. Warto postawić na wygodne krzesła i ewentualne stoły w stonowanych kolorach. Należy skupić się na tym, by stworzyć idealne warunki do skupienia się i przyswajania wiedzy. W końcu to tutaj będą odbywać się ważne spotkania, konferencje czy szkolenia dla pracowników. 

Strefa wypoczynku 

Zadbanie o strefę wypoczynku dla pracowników jest bardzo ważną kwestią. Do niedawna strefa wypoczynku to był zaledwie pokój socjalny, w którym można było podgrzać jedzenie czy chwilę odetchnąć. Teraz tworzy się specjalne kuchnie i osobne pokoje, w których umieszcza się nieco więcej mebli wypoczynkowych w żywych kolorach. Co więcej, niektórzy decydują się również na montaż konsoli do gier. Kupuje się również gry planszowe, które umilają przerwę pracownikom.